Klachtenprocedure Geeresteingroep

Vanaf 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van kracht onder andere voor klachten en geschillen. Deze wet regelt hoe klachten over zorgaanbieders ingediend kunnen worden en hoe opvolging moet worden gegeven aan de klacht. Op grond van deze wet moeten alle zorgaanbieders een klachtenregeling hebben, aangesloten zijn bij een geschilleninstantie en een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanbieden.

Geeresteingroep is aangesloten bij het register van Stichting Keurmerk Fysiotherapie. De Stichting Keurmerk Fysiotherapie heeft een pool van klachtenfunctionarissen beschikbaar voor aangesloten praktijken of afzonderlijke Keurmerk deelnemers, naast een onafhankelijke geschillencommissie.

Wanneer u een melding of klacht heeft kunt u het volgende doen:

Stap 1: Ga het gesprek aan met uw behandelend therapeut en/of medewerker van Geeresteingroep welke betrokken is bij uw melding/klacht.

Stap 2: Mocht stap 1 niet tot de mogelijkheden behoren dan kunt u een schriftelijke melding/klacht indienen bij de locatiemanager van de locatie waar uw melding over gaat. (deze vindt u op de pagina Over Ons)

Stap 3: De locatiemanager zal contact met u opnemen en u uitnodigen voor een persoonlijk gesprek om uw melding/klacht te bespreken en samen te kijken naar een goed vervolg, al dan niet een oplossing.

Stap 4: Mocht de melding/klacht niet naar tevredenheid zijn opgelost dan kunt u contact opnemen met onze klachtenfunctionarissen David den Hartog en Jacqueline Stoel (d.denhartog@geeresteingroep.nl). David den Hartog zal contact met u opnemen en het gesprek met u aangaan.

Stap 5: Wanneer we er ondanks alle inspanningen samen niet uitkomen kunt u uw klacht ook indienen bij de onafhankelijke geschillencommissie van Stichting Keurmerk Fysiotherapie. De klacht kunt u indienen via de klachtenregeling op hun webpagina www.keurmerkfysiotherapie.nl/praktijk/klachtenregeling/

Met vriendelijke groet,

Team Geeresteingroep

Keurmerk Fysiotherapie